• English

چرا از قیر در راه سازی استفاده می شود؟

قیر به دلیل خواص و مزایای گوناگونی که نسبت به سایر مصالح ساختمانی روسازی دارد در راهسازی کاربرد دارد. قیر خواص منحصر به فرد خاصی را به دست می آورد که در طول ساخت آن در آن تعبیه شده است. قیر به عنوان ماده اولیه در ساخت و ساز جاده های انعطاف پذیر و قیر به عنوان مخلوط (ترکیب مواد دیگر مانند سنگدانه ها / پوزولان ها) دارای مزایای خاصی است که باعث می شود از قیر به طور گسترده در ساخت و ساز جاده استفاده شود.

استفاده از قیر در ساخت و ساز جاده های انعطاف پذیر

دلیل کاربرد قابل توجه قیر در روسازی های انعطاف پذیر در زیر توضیح داده شده است:

۱. تولید قیر اقتصادی است

قیر محصول جانبی فرآیند تقطیر نفت خام است. نفت خام خود ترکیبی از هیدروکربن ها است. محصولات اولیه موجود عبارتند از: بنزین، گازوئیل، سوخت های اکتان بالا و بنزین. وقتی این سوخت‌ها از نفت خام تصفیه می‌شوند، قیر باقی می‌ماند. درمان بیشتر از محصول جانبی، به آن را عاری از ناخالصی قیر خالص. از آنجایی که تقاضای محصول اولیه برای جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، قیر به عنوان محصول جانبی برای مدت طولانی دوام می آورد. این محصول جانبی به عنوان یک مصالح ساختمانی جدید بدون استفاده از هیچ منبع جدید دیگری استفاده می شود.

۲. خواص فیزیکی و رئولوژیکی قیر تطبیق پذیری را به ارمغان می آورد

خواص فیزیکی و شیمیایی قیر تابعی از سطح بار، دما و مدت بارگذاری است. این یک ماده ترموپلاستیک و ویسکوالاستیک است. این وابستگی‌ها باعث می‌شود که واقعاً به ترافیک جاده دسترسی داشته باشیم به طوری که خواص مخلوط قیر را می‌توان بر اساس سطوح تنش محاسبه‌شده تغییر داد. این تطبیق پذیری قیر بر اساس کاربرد جاده ای باعث ایجاد تنوع زیادی از مخلوط قیر می شود.

۳. نقطه ذوب قیر پایین است

بسیار قابل قدردانی است که قیر دارای نقطه ذوب مطلوبی است که به آسانی به پوشش سطح و مقاومت در برابر سایش کمک می کند. نقطه ذوب قیر نباید خیلی زیاد باشد تا در هنگام روسازی به راحتی ذوب شود. در عین حال، قیر دارای نقطه ذوب است که اجازه نمی دهد جاده ریخته گری شده در دمای بالا ذوب شود و تغییر شکل دهد. در مناطق با دمای بالا، همراه با این کیفیت قیر، ترکیب سنگدانه ها به پوشاندن اثر دمای زیاد کمک می کند.

۴. قیر می تواند تحت بازیافت قرار گیرد

از آنجایی که نقطه ذوب قیر مطلوب است، می توان آن را به حالت اولیه خود ذوب کرد. به این فرآیند بازیافت آسفالت می گویند. قطعات آسفالت پاره شده به جای فرستادن به محل های دفن زباله به کارخانه بازیافت برده می شوند. این مخلوط بازیافتی قابل استفاده مجدد است. در صورت لزوم، قیر قدیمی را با قیر جدید و سنگدانه های جدید مخلوط می کنند تا مخلوط دوباره زنده شود.

۵. قیر دارای تنوع رنگی است

قیر سنتی سیاه رنگ است. این به این دلیل است که مواد آلی متراکم در قیر سیاه رنگ است. حالا وقتی رنگدانه های خاصی به قیر اضافه می شود، رنگ دلخواه ما به دست می آید. اینها قیر رنگی هستند. این قیر نسبت به قیر معمولی گران است. عیب قیر رنگی این است که به مواد و مواد افزودنی شیمیایی بیشتری نیاز دارد.

ساعت کاری


شنبه
17:00 - 08:00
یکشنبه
17:00 - 08:00
دوشنبه
17:00 - 08:00
سه شنبه
17:00 - 08:00
چهارشنبه
17:00 - 08:00
پنج شنبه
13:30 - 08:00

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت ماد ماشین می باشد.

مکالمه را شروع کنید سلام! برای گپ زدن در واتس آپ ، کارکنان پشتیبانی را که می خواهید با آنها صحبت کنید انتخاب کنید